"בניהול עסק, כל יום הוא דילמה. אם המחיר לא טוב –הלקוח לא יבוא"

רמי בר צבי, מנכ"ל ובעלים משותף של חברת "קולב הלבשה והנעלה", הוא חשמלאי שהחל את דרכו בחברת שליחויות. היום הוא מנהל חברת ביגוד תוססת 

יום חמישי, 12 ביולי 2018

רמי בר צבי תמיד ידע שהוא לא בנוי להיות שכיר. הוא יליד ירושלים, דור שמיני בעיר, וכאשר השתחרר מהצבא זיהה שיש מחסור גדול בעיר בחברות שליחויות, בעוד שבתל אביב יש לא מעט חברות כאלה. הוא פתח חברת שליחויות יחד עם שותף, ולאחר שנה וחצי שבהן החברה גדלה בקצב מסחרר, השניים מכרו אותה במחיר מצוין ונסעו לטיול ארוך בתאילנד.

ההצלחה דרבנה את בר צבי להמשיך ביזמות. במקצועו הוא חשמלאי רכב, אבל הוא לא רצה לעבוד בתחום. בהתחלה הוא עבד עם יבואן בגדים מאירופה, זיהה פוטנציאל במוצרים שראה בחו"ל, שלח קונטיינר עם בגדים לארץ, ובינתיים נסע לארה"ב. כשחזר לישראל, מצא שותף חדש, והשניים החלו ביבוא בגדים לישראל, שאותם מכרו לסיטונאים ולחנויות. "את כל מה שלא הצלחנו למכור לחנויות ולסיטונאים, התחלנו למכור לבסטות בשווקים", מספר בר צבי. "התחלנו לעבוד בשוק רמלה-לוד, צמחנו שם, עבדנו מאוד קשה, משעות מוקדמות מאוד בבוקר עד הלילה".

אחרי שהתבססו בשווקים, החליטו בר צבי ושותפו עד היום, אייל כהן, לפתוח חנות בגדים בקונספט אמריקאי – חנות גדולה, עם מוצרים במחירים נוחים, עם הרבה חניה ובפריפריה. אז, לפני 20 שנה, לא היו חנויות מהסוג הזה בירושלים. הסניף הראשון של "קולב הלבשה והנעלה" נפתח בשנת 2000 במושב אורה ליד ירושלים, הסניף השני נפתח בקניון גילה, השלישי בקניון מלחה, והרביעי במבשרת ציון. החנויות, שגודלה של כל אחת מהן הוא 300 מ"ר ומעלה, מתמקדות בהלבשה והנעלה לכל המשפחה, מותגים במחירים זולים ותלבושות איכותיות לבתי ספר.

"אנחנו מייבאים לבד את כל תלבושות בתי הספר – גם לחורף וגם לקיץ – ומוכרים אותן ישירות ללקוח", אומר בר צבי. "עם השנים התייעלנו וסגרנו את החנות בקניון מלחה, כי לא רצינו להעלות מחירים. בגלל עלויות השכירות הגבוהות נשארנו עם 3 חנויות הדגל במושב אורה, במבשרת ציון ובגילה, ואנחנו מעסיקים כ-30 עובדים בשלושתן יחד".

מהי ההתמודדות היומיומית המאתגרת ביותר שלך כבעל עסק?

"לבחור את המוצרים הנכונים, במחיר שהכי משתלם ללקוח. אנחנו גם אלה שצריכים לבחור את המוצר הנכון לייבוא וגם צריכים לתמחר אותו נכון, כי אם הלקוח לא יקבל מחיר משתלם – הוא לא יבוא. זו דילמה ממש יומיומית עבורנו".

הטיפים של בר צבי להצלחה כבעל עסק:

1. לבחור שותף טוב – "אני עובד עם השותף שלי כבר 20 שנה, וחשוב שיהיה פרטנר נכון".

2. כרטיס אשראי מתאים – "בעסק שלי אני לא יכול להיות תמיד בשליטה. אני תלוי בספקים, במשלוחי מכולות. אז אני חייב לדעת שיש מישהו שמבין את הצרכים של בעלי העסקים ויודע שעם ההתאמות הנכונות, אני לקוח מצוין. יש לי כרטיס אמריקן אקספרס ייעודי לעסקים וזה הבדל של שמים וארץ, כי אני יודע שגם אם במשלוח אני לא שולט, בתזרים ההוצאות  אני לגמרי בשליטה. אני בוחר את מועדי התשלום שנוחים לי ונהנה מימי אשראי על תשלומי העסק. ואם פתאום נוצר קושי כלכלי, כי לוקח כמה חודשים עד שקונטיינר מגיע ומחזירים את העלות שלו, באפשרותי לקבל מאמריקן אקספרס בקלות ובמהירות הלוואה מחוץ למסגרת האשראי הבנקאית. זה אוויר לנשימה בשביל עסק קטן.

הכרטיס לא בחינם, אבל הוא מגיע עם הרבה הטבות, למשל הנחות קבועות באלפי בתי עסק. שלא לדבר על איך שמסתכלים עלי בחו"ל בזכות הכרטיס שלי,. כשאני מסתובב איתו בחו"ל הוא לא רק צובר לי נקודות. הוא פותח לי דלתות". 

3. לעבוד קשה – "לדעת כל דבר שקורה בעסק, להיות נוכח במקום ובחנויות עם יד על הדופק כל הזמן".

4. להיות אנושי עם העובדים – "תמיד להיות בן אדם איתם ומולם. הם אלה שנמצאים בעסק כל הזמן, הם הפנים שלנו מול הלקוח והם אלה שמניעים את העסק קדימה. בעל עסק חייב להבין שהעובדים הם הכוח של העסק ולהתייחס אליהם בהתאם".

 

תעודת זהות: רמי בר צבי

גיל: 49

מגורים: מבשרת ציון

תפקיד: בעלים משותף ומנכ"ל משותף ב"קולב הלבשה והנעלה"

שותף לעסקים: אייל כהן

מצב משפחתי: נשוי + 5

מספר סניפים בעסק: 3 (גילה, מבשרת ציון ומושב אורה) 

מספר עובדים בעסק: 30 


אהבתם? שתפו את הכתבה
חזרה למעלה
;