האם אתם מבצעים את הטעויות הנפוצות האלה כאשר אתם מכשירים עובדים?

אם העובדים שלכם נראים קצת אבודים או לא פרודוקטיביים, יכול להיות שהאשמה בכך נעוצה בנוהלי הכשרת העובדים בחברה שלכם

יום חמישי, 23 בפברואר 2018

מאת: ג'ף וויליאמס

הכשרת עובדים יכולה להיות דומה לאפייה. אם ניסיתם אי פעם להכין עוגיות ושכחתם, למשל, להוסיף ביצה, אתם תדעו כי מנות מסוימות נדונו לכישלון משום שנאפו בצורה שגויה.

באופן דומה, אם יש לכם עובדים שמבצעים טעויות באופן עקבי, רצוי שתבחנו מה קרה בתחילת תהליך ההכשרה. אולי אתם צריכים לשנות את הדרך שבה אתם מכשירים עובדים. הנה מספר טעויות שייתכן שאתם עושים:

לא התקיימה הדרכה מסודרת

אולי אתם חושבים שאין חברה שלא מעניקה הדרכה, אבל אליס היימן, יועצת ניהול ברינו, נבדה, טוענת שהיא נתקלת בכך לעתים קרובות למדי. "חברות רבות מדי זורקות עובדים חדשים ישר למים ולא נותנות להם זמן להתאקלם. מצפים מהם לעבוד כבר ביומם הראשון בתפקיד. הדבר עשוי להיראות כרעיון טוב כי החברות האלה מאמינות שהאדם הוא פרודוקטיבי כבר ביום הראשון או לפחות עושה משהו", אומרת היימן.

אז מה הבעיה עם הגישה הזאת? "האדם הזה נאלץ כעת להעמיד פנים שהוא עסוק במשהו", אומרת היימן. "הוא חושש לשאול שאלות כי הוא מרגיש שהוא אמור לדעת מה הוא עושה. הוא מתחיל ברגל שמאל. מכיוון שלא זכה להדרכה כלשהי וחושש לבקש הדרכה".

ההדרכה הייתה חפוזה

זו יכולה להיות בעיה מובנת. "לעתים תכופות, בעלי עסקים קטנים נמצאים במצב נואש", אומרת דונה לובראנו, מרצה המתמחה בעסקים בינלאומיים באוניברסיטת נורת' איסטרן בבוסטון. "הם צריכים  שהעובד החדש ייכנס לעניינים כדי להשיג החזר על ההשקעה שלהם במהירות רבה". אבל למרות שניתן להבין זאת, לובראנו סבורה שייתכן שאתם יוצרים עובד שמועד לעשות שגיאות.

בסופו של דבר יצרנו סדרה של הסמכות מקוונות עבור העובדים שלנו, באמצעותם הם יכולים להוכיח את הבנתם את החומר, ואנו יכולים לדון עמם בתחומים בהם הם זקוקים להדרכה נוספת.

(ביל שטרצנבאך, שותף, Upward Brand Interactions)

היא מציינת גם כי ייתכן שהעובד שלכם לחוץ, במיוחד אם מדובר בתחום חדש עבורו או בעבודה ראשונה, מה שעלול להקשות על קליטת כל המידע – וזו עוד סיבה להימנע מלזרז עובדים במהלך ההדרכה.

האנשים הלא נכונים מדריכים את העובדים שלכם

אתם לא רוצים שהעובדים הגרועים ביותר שלכם יעבירו את ההדרכה, אבל ייתכן שכדאי גם שתוודאו שלא הטלתם את המשימה על מישהו שחוק. "מה שקורה בדרך כלל הוא שהעובד החדש מאמץ הרגלים רעים רבים, ולעתים גם גישה גרועה מהאדם שבצלו הוא חוסה", מזהירה היימן.

ייתכן שכדאי לכם לחשוב בזהירות גם מה יוצא מזה למדריך שלכם – במיוחד אם העובדים שלכם עובדים לפי עמלות, כמו למשל אנשי מכירות או שירותים. האם הם ירוויחו משהו מהדרכת העובד החדש?

לאורה מק'לאוד, היוצרת הניו-יורקית של פרויקט From the Inside Out ("מבפנים כלפי חוץ") – תוכנית שמיועדת לשפר את הגישה וההתנהגות של עובדים שעתיים, טוענת שזו טעות נפוצה בקרב מעסיקים. "כאשר עבדתי כמלצרית וכברמנית, התבקשתי לעתים קרובות להדריך עובדים חדשים", אומרת מק'לאוד. " התאמצתי מאוד לעשות זאת בצורה נכונה והדבר בא על חשבון העבודה הרגילה שלי בשירות הלקוחות, כך שהפסדתי כסף. פחות לקוחות – פחות טיפים".

בפעם הבאה שמק'לאוד נתבקשה להדריך מישהו, היא שאלה אם תוכל לקבל תשלום עבור כך ונענתה בשלילה. "כך שסירבתי בנימוס ומישהו מיומן פחות הדריך את העובד החדש", אומרת מק'לאוד.

"הייתי גם בתפקיד העובדת החדשה, שציפו ממנה לבוא ולעבור הדרכה ללא תשלום או תמורת תשלום נמוך מאוד. מכיוון שרציתי להתחיל לעבוד ולהרוויח כסף, ביצעתי את ההדרכה במהירות, ואמרתי שאני מוכנה, למרות שלא היה מזיק לי עוד קצת זמן כדי שאהיה בטוחה לגמרי. האמרה העתיקה 'אתה מקבל מה ששילמת עבורו', מתאימה במקרה הזה. אם אתם רוצים הדרכה טובה ועובדים טובים – שלמו להם".

העובדים מעולם לא אישרו שאכן הבינו את ההדרכה

ראיתם שהתבצעה הדרכה. ייתכן אפילו שהעברתם את ההדרכה בעצמכם. זה לא אומר שהעובד שלכם הבין הכול. מישהו יכול לומר לכם שהוא הבין מה שהוסבר לו אם הוא מרגיש שההעסקה שלו תלויה בכך שהוא יגיד "כן". או שייתכן שיש לכם עובד שמאמין באמת ובתמים שהוא מבין את כל פרטי התפקיד החדש שלו, למרות שהוא לא בדיוק שם עדיין.

ביל שטרצנבאך, שותף ב-Upward Brand Interactions, חברת שיווק ופרסום במדייטון, אוהיו, שמעסיקה 45 עובדים, חושף שביצע את הטעות הזו לעתים קרובות בעבר. לא הייתה לשטרצנבאך כל דרך לדעת באמת אם העובדים שלו, המפוזרים ברחבי אוהיו, אכן הבינו באופן מלא כל מה שלמדו. "בסופו של דבר יצרנו סדרה של הסמכות מקוונות עבור העובדים שלנו, שבאמצעותן הם יכולים להוכיח את הבנת החומר, ואנחנו יכולים לחזק אותם בתחומים שבהם הם זקוקים להדרכה נוספת," אומר שטרצנבאך.

ההדרכה הייתה משעממת

במיוחד במקרים שבהם יש לכם עובדים שמבצעים מטלות חשובות רבות אבל שגרתיות, נסו לוודא שההדרכה שהם עוברים לא מרדימה אותם. "ברגע שעיניו של עובד מתגלגלות לאחור משעמום, איבדת אותו, והוא מאבד את רוב מה שהוא שומע", אומר ברי מאהר, הבעלים של בארי מאהר ושות', איש מכירות, מדריך ויועץ בקורונה, קליפורניה.

לובראנו מסכימה, במיוחד אם אתם מפילים על העובד החדש שלכם כמות גדולה של חומר. "יש דרכים רבות ללימוד, ויכולת הלמידה השמיעתית והחזותית משתנה מאדם לאדם", היא אומרת. "לעתים קרובות, הכול נעשה באמצעות דיבור ודבר לא נכתב או מאורגן באופן שמאפשר לעבור שוב על החומר. הדבר מוביל לחוסר תקשורת, לבעיות הבנה או אפילו לאי-הבנות".

יותר מדי הדרכה

האם חשבתם שאולי אתם מדריכים את העובד יותר מדי? אין ספק שייתכן שאתם מפילים על העובד החדש שלכם כל כך הרבה חומר, עד שהוא פשוט מרגיש מוצף. ג'רי לי, המייסד שלStory Leather, Inc , חברה מקליפורניה שמתמחה במוצרי עור בהתאמה אישית, טוען שביצע טעות זו לאחרונה עם אחד מעובדיו החדשים.

"העובד החדש התקבל כדי למלא פונקציה אחת ויחידה – מתן תמיכה ללקוחות – אבל מכיוון ששיתפתי אותו ביותר מדי מידע לגבי פוטנציאל הצמיחה של החברה בעתיד, והתפקידים השונים שאותם יוכל בסופו של דבר לבצע, כמו שיווק ורשתות חברתיות, דעתו הוסחה והוא לא הצליח להתמקד בתמיכה בלקוחות", אומר לי. במקום זאת, אומר לי, העובד החדש שלו המשיך לבוא אליו עם הצעות בנושאי שיווק ורשתות חברתיות. "טעיתי בכך שגרמתי לעובד לחשוב שהוא יכול לעוף", הוא אומר, "לפני שהוא למד ללכת".

הכתבה פורסמה במקור ב-7 בפברואר 2017, באתר American Express OPEN forum

הכתבה תורגמה על-ידי אמריקן אקספרס ישראל מתוך כתבה מקורית שהופיעה באתרOPEN forum; אמריקן אקספרס העולמית ושלוחותיהAmex entities) ) אינן אחראיות לדיוק התרגום


אהבתם? שתפו את הכתבה
חזרה למעלה
;