5 דרכים לקצץ בעלויות תוך העלאת הערך של המוצר שלכם

קיצוץ בעלויות לא בהכרח חייב להתבטא בעובדים כעוסים או בעבודה באיכות נמוכה, כל עוד אתם מבינים באמת ובתמים במה אתם לא יעילים

יום חמישי, 1 בפברואר 2018

מאת ג'ף ויליאמס

 

30 בספטמבר 2016

 

עוד בשנות ה-90 של המאה שעברה אימצה נאס"א את הסיסמה "מהר יותר, טוב יותר, זול יותר". זוהי נוסחה שרבים מבעלי העסקים הקטנים היו רוצים לממש בפעילותם היומיומית, גם כיום. מי לא היה רוצה לנהל חברה יעילה יותר וגם לחסוך בעלויות?

"פירושו של צמצום בעלויות לא חייב להיות הפחתה בשכר או בהטבות... [או] בירידה באיכות של מוצר או שירות", אומרת קרן ר.ג'. ווייט, פרופ' לניהול פרויקטים במרלבורו קולג' שבמרלבורו, ורמונט, העובדת עם חברות וארגונים ללא כוונת רווח בכל העולם. "ייתכן שפירושו של דבר שעסק יכול להיות אפקטיבי יותר, יעיל יותר בייצור המוצר או השירות. ויכול להיות שהעסק פשוט יבין שהוא לא מסוגל לעשות הכול. ההבנה הזו בפני עצמה משחררת משאבים לטובת דברים אחרים".

 

הנה מספר דרכים שבהן בעלי עסקים ומומחים מציעים לנסות לצמצם בעלויות תוך שיפור האיכות.

 

הפחתת התקורה

 

סדריק סווארז, מנכ"ל FormAssembly, שמאפשרת ללקוחות לבנות, לעצב ולנהל פורומים באינטרנט, הבין שבאמצעות העסקת עובדים מרחוק הוא יכול לשפר את האיכות ולחסוך בעלויות העסקיות גם יחד.

 

היכולת להעסיק מישהו מרחוק העניקה לו גישה למאגר כישרונות מגוון הרבה יותר, במקום להסתפק אך ורק בעובדים שנמצאים באזור שבו ממוקם המטה של FormAssembly: בלומינגטון, אידיאנה. "בתחילה היו לנו חששות לגבי שיתוף פעולה מרחוק ושימור המוטיבציה והפרודוקטיביות של העובדים, אבל בסופו של דבר הגישה לאנשים מוכשרים היתה הגורם המכריע", אומר סווארז.

 

ספקים עובדים עם מותגים רבים, כך שלעתים קרובות יש להם פתרונות ורעיונות, גם מבלי לוותר על ערך קנייני בתהליך.

-לאנס ווט, מנהל מבצעים, Penn Station East Coast Subs

הוא קיבל לעבודה את העובד הראשון שלו – מנהל הפיתוח העסקי של החברה שמתגורר בטורונטו – ב-2012. כיום הוא מעסיק 11 עובדים שפועלים מרחוק, ממקומות מרוחקים כמו אלסקה ואוסטרליה.

 

בתחילה נתקל סווארז במספר קשיים. "ניהול מערכת שכר במדינות ובארצות שונות הייתה טרחה גדולה למדי בהתחלה", הוא אומר. אבל לאחר זמן מה הוא החל לראות את היתרונות הכלכליים, כאשר הבין עד כמה הוא חוסך במונחים של שטח משרד, עלויות חניה וריהוט.

 

סווארז מעסיק 14 עובדים במטה באינדיאנה ומעריך כי הוא חוסך 25 אלף דולר בשנה, הודות לכך ש-11 מעובדיו ממוקמים במקומות אחרים. את אותם 25 אלף דולר בשנה, טוען סווארז, הוא הצליח להשקיע בפעילות שיווק נוספת עבור החברה.

 

סוארז חוסך כסף גם בדרכים אחרות. "כאשר אתה מעסיק עובדים מרחוק, אתה לא צריך לדאוג שייגמר לך השטח במשרד, לגבי חיפוש שטחים חדשים או לגבי העלויות הכרוכות בסיום מוקדם של חוזי שכירות", הוא מסביר.

 

דברו עם הספקים שלכם

 

לאנס ווט, מנהל המבצעים של Penn Station East Coast Subs, רשת מזון מהיר של כריכים שמרכזה במילפורד, אוהיו, עם מאות זכיינים באזור המערב התיכון ודרום ארה"ב, אומר כי הוא וחברי ההנהלה הבכירה נפגשים עם הספקים שלהם על בסיס קבוע כדי לקבל מהם רעיונות ושיטות עבודה מומלצות, ולעתים מאמצים אסטרטגיות שמאפשרות להם לחסוך בעלויות ולשפר את האיכות. "ספקים עובדים עם מותגים רבים, כך שלעתים קרובות יש להם פתרונות ורעיונות, גם מבלי לוותר על ערך קנייני בתהליך", אומר ווט, ומוסיף כי ספקים מחדשים ללא הרף.

 

ווט מציין כי בשנה מסוימת אחד מהספקים שלהם הציג מוצר מותאם, שבו הם משתמשים כעת על בסיס יומי. "לא רק שהמוצר שיפר את הטעם של המזון במסעדות, אלא שכעת אנחנו מקבלים תפוקה כפולה מהמוצר תמורת אותו מחיר ששילמנו קודם לכן", הוא אומר.

 

בצעו מיקור חוץ

 

טיילר ברינגטון פועלת ממדיסון, ויסקונסין. היא הבעלים של Taylar Barrington Creative Agency, סוכנות לשיווק ופרסום, והמייסדת של MaverickHill, חנות בגדים קמעונאית מקוונת, הפועלת להעצמת נשים שלומדות במכללות.

 

ברינגטון אומרת כי בתחילה החזיקה את המלאי של MaverickHill במטה של העסק שלה ואחסנה חלק ניכר מהמוצרים, והדבר החל להיות יקר. "בתחילה היינו מחזירים כ-66% מהעלות של כל חולצה שמכרנו", אומרת ברינגטון, אבל כעבור זמן קצר היא הבינה שרוב המכירות שלה הגיעו לאחר שהחלה להציע סחורה מוזלת, והרווחים שלה החלו לצנוח. "נאלצנו לבצע מבצעים רבים כדי להיפטר מהמלאי במהירות", היא אומרת.

 

ברינגטון החלה להשתמש בשירותיו של מרכז לוגיסטי, אשר טיפל באחסון ובמשלוחים עבור MaverickHill. מכיוון שברינגטון שילמה למרכז רק כאשר התקבלה הזמנה, היא לא נאלצה עוד להתמודד עם עלויות אחסנה. העלויות שאותן שילמה מראש פחתו, ותזרים המזומנים שלה השתפר.

 

הביאו עבודה הביתה

 

עם זאת, מיקור חוץ הוא לא תמיד התשובה. בעלי עסקים מסוימים עשויים לגלות שהם יכולים להפחית עלויות ולשפר את האיכות דווקא באמצעות הימנעות ממיקור חוץ.

 

ג'ון ברי עובד כמעצב גרפי לטלוויזיה, ומשרדו נמצא באל פורט, קליפורניה. בנובמבר 2014 הוא פתח עסק צדדי קטן, OsoPorto.com, שמוכר חולצות T, פוסטרים, ספלים ומתנות אחרות הקשורות לחוף ולגלישה. "נהגתי להשתמש בחברה שמדפיסה את החולצות שלי, כדי לבצע את ההזמנות של החולצות עצמן, במטרה להוריד את זה מעצמי,אומר ברי. "בחודש שעבר החלטתי שאני לא יכול להמשיך לשאת בעלות הזו, כך שהבאתי את העבודה הביתה כדי לעשות אותה בעצמי".

 

ברי חוסך כסף, אבל הוא גם מרגיש שהוא משפר את איכות השירות ללקוחותיו. הוא הוסיף כרטיס "תודה" מודפס מראש ועוד כמה פריטים קטנים לכל מוצר שהלקוחות קונים.

 

ברי מודע לכך שהוא אכן משקיע זמן רב יותר בביצוע הזמנות, אבל הוא חוסך כסף אמיתי (עלייה של 35% ברווח על כל חולצת T וסווצ'ירט עם קפוצ'ון), והוא מוסיף: "אני מקווה שהמגע האישי יעשה את ההבדל עבור חלק מהלקוחות".

 

חיסכון בעלויות תוך שיפור האיכות כרוך לעתים קרובות בביטול כל זמן או הוצאה שמאטים את הפעולה של העסק שלכם, מסביר בריאן פורטר, פרופסור לניהול בהופ קולג' שבהולנד, מישיגן.

"כל בזבוז במערכת", אומר פורטר, "יכול להיחשב כבעיית איכות".

 

גרסה של מאמר זה פורסמה קודם לכן ב-30 בספטמבר 2015.

 

הכתבה פורסמה במקור באתר American Express OPEN forum

 הכתבה תורגמה על-ידי אמריקן אקספרס ישראל מתוך כתבה מקורית שהופיעה באתר OPEN forum;אמריקן אקספרס העולמית ושלוחותיהAmex entities) ) אינן אחראיות לדיוק התרגום

 


אהבתם? שתפו את הכתבה
חזרה למעלה
;