מסתכלים קדימה: 6 החלטות שיעזרו לכם לבסס ולהגדיל את העסק שלכם ב-2018

שנה חדשה היא הזדמנות לפעול אחרת ולשנות כמה הרגלים לא טובים. הנה כמה נקודות למחשבה

יום רביעי, 3 בינואר 2018

אז יש לכם עסק עצמאי משלכם. בין אם הוא צעיר או ותיק, אתם מאמינים שהוא נותן מענה מצוין ללקוחות רבים, רק שאולי אתם לא מגיעים אל כולם. בסתר לבכם אתם יודעים שהוא יכול להיות עסק מצליח יותר, ושעדיין לא הפקתם ממנו את מלוא הפוטנציאל. שנה חדשה היא הזדמנות טובה ליישם החלטות חדשות ולשנות כמה מנהגים. ממש עכשיו, אחרי שסגרתם את שנת הכספים 2017, עשיתם חישובים וסיכמתם סיכומים, זה גם הרגע לקבל כמה החלטות שעליכם לבצע כדי לבסס ולהגדיל את העסק שלכם ב-2018:

1. עורכים חשבון נפש מול הטעויות וההצלחות ב-2017: לפני שניגשים מלאים תוכניות כרימון לשנה החדשה, כדאי מאוד לעצור רגע, להסתכל אחורה, לבדוק מה קרה בשנה האחרונה, היכן טעיתם, היכן הצלחתם, ומה זקוק לשיפור.

2. משפרים את הנוכחות הדיגיטלית: בעידן הנוכחי, נוכחות דיגיטלית היא ממש בגדר חובה למי שרוצה לנהל עסק מצליח. גם אם העסק שלכם הוא חנות פיזית, כדאי מאוד שלא תזניחו את הזירה הדיגיטלית. מי שכבר פעיל דיגיטלית חייב לבדוק מה כן עובד ומה עובד פחות. סתם לפתוח אתר זה בטח לא מספיק. צריך לבדוק מה מושך לקוחות לאתר שלכם, האם דף הפייסבוק העסקי רלוונטי, מעודכן ומושך, האם תוצאות החיפוש בגוגל מובילות לאתר שלכם, והאם יש מקום להרחיב את הפעילות הדיגיטלית לקמפיינים פרסומיים ברשתות החברתיות, בגוגל ועוד.

3. לומדים מהמתחרים: במקום לפחד ממה שהמתחרים שלכם עושים, כדאי שתנסו ללמוד מהם. דווקא מעקב פשוט אחריהם, ברשתות החברתיות ובאתרים, כולל מעקב אחר הטעויות וההצלחות שלהם, יכול לחסוך לכם טעויות רבות בהמשך. אפשר ללמוד לא מעט מהתגלחות על זקן של אחרים.

4. בונים תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח: סביר להניח שאתם יודעים אילו מטרות עסקיות תרצו להשיג בשנה הקרובה, אבל מה לגבי הטווח הארוך? ניסיתם לדמיין איך ייראה העסק שלכם בעוד 10 שנים? מה יהיה תפקידכם בו אז? וכשאתם כבר מסוגלים לראות את התשובה – עכשיו נסו להבין ולרשום גם איך בדיוק תגיעו לשם. לכל עסק מצליח דרושה תוכנית מפורטת.

5. מסכמים את ההתקדמות השבועית: כדי לקדם תוכנית ארוכת טווח וחזון גדול, צריך להתקדם בצעדים קטנים. אם תסכמו מדי שבוע את הפעילות שלכם, תוכלו להבין מה באמת עשיתם בפועל כדי לקדם את החזון שלכם. זה ייצור בהירות גם לגבי תכנון הפעולות בשבוע שלאחר מכן.

6. פועלים בשקיפות מלאה מול הלקוחות: כולם מדברים על דור המיליניאלז, הצרכנים המתוחכמים בגילאי ה-20-30, אבל כיום כולנו כבר צרכנים מתוחכמים יותר ומגיעים לעמדת הרכישה לאחר שכבר עשינו תחקיר מעמיק על המוצר ועל השירותים הנלווים אליו. כבעלי עסק, כדאי שתקבלו את המציאות הזו, ותדאגו לפעול בשקיפות מלאה מול הלקוח: פרשו בפניו את כל תנאי העסקה ותכונות המוצר מבלי להסתיר דבר או להכניס "עזים", כמו תוספות מחיר לא צפויות לאחר מכן. הצרכנים היום לא סלחנים ומסע שיימינג ברשתות החברתיות הוא בטח לא מה שאתם מחפשים.

ועוד דבר: אם יש משהו שמרגיז בעלי חנויות פיזיות, זה כשלקוח מגיע למדוד או לנסות מוצרים כשברור שאחר כך הוא ילך לרכוש אותם מסין דרך האינטרנט. אל תיבהלו מזה ואל תכעסו. תנו ללקוח יחס הוגן ואדיב כמו לכל לקוח אחר. הגלגל מסתובב והוא עוד עשוי להגיע אליכם לרכישה של ממש בעתיד.


אהבתם? שתפו את הכתבה
חזרה למעלה
;